۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

به بهانه هفته بسیج

بگردید، تحقیق کنید، بپرسید نمیتوانید یک تعریف از کلمه بسیج که در کشور ما استفاده میشود پیدا کنید! من فکر میکنم این کلمه منشا بسیاری از مشکلات در کشور ما شده. محل استفاده اش شده، جایی که حکومت نمیخواهد به اسم خود کاری انجام دهد، بعد این گروه بسیجی میایند و به دستور حکومت کاری میکنند، بعد اسمش میشود ملت! نه سازمانی، نه سازوکاری. موازی با همه دستگاه ها. دقیقا این نشان از اختیارولنگه باز بسیج دارد.

دوستان دانشگاهی من که عضو بسیج بودند و یا هستند، خود معتقدند که از این کلمه سواستفاده شده است. من به خواصی از دوستان محترم بسیجی کاری ندارم (هر چند همه را دعوت به فرار از این سواستفاده میکنم) ولی آنچه من در این روزگار میبنم این است که:

بسیج، یعنی توده عوام مردم که میتوان از احساسات آنها در راستای منافع خاص استفاده کرد!
بسیجی یعنی کسی که پول میگیرد که معتقد بماند.
بسیجی یعنی آدمی دو رو!
بسیجی یعنی حق السکوت بگیر.
بسیجی یعنی بیکار، بیسواد، چماق به دست.
بسیجی یعنی بچه ی 16 ساله با یک تفنگ که جلویت را بگیرد و کیفت را خالی کند!
بسیجی یعنی چماقدار!
بسیجی یعنی دشمن این آب و خاک.
بسیجی یعنی کسی که نمیتواند فکر کند.

خدایا ما را از شر این بسیج و فرماندهان بسیج و هر آنکس که ما را از اسلام دور میکند مصون دار.

۱ نظر:

  1. کسانی که به واقع زحمت کشیدند برای این انقلاب، و شهید و جانباز دادند، الان چه می کشند از دست کسانی که نام بسیجی را اینگونه لکه دار کرده اند.

    شرمشان باد از این دغل بازی هایشان، شرمشان باد.

    پاسخحذف