۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

دستگیری موسوی و کروبی

به نظر من کم کم رفتار حکومت دارد قابل پیش بینی میشود و میتوان در مورد ادامه ماجرا پیش بینی داشت.
اگر صدا و سیما را ملاحظه کرده باشید، میتوان دریافت که تمامی افراد حکومتی در حال اظهارنظر در مورد شرایط اخیر هستند. در واقع بگونه ای صحبت میکنند که کاملا معلوم است بهشان گفته شده که صریحا اعلام نظر کنند. تقریبا حرفهایشان هم یکیست. یک نتیجه که میتوان گرفت این است که فشار روی حکومت زیاد شده است.
حال فرض کنید فشار همین گونه روی حکومت در حال زیاد شدن باشد. از رفتاری که حکومت پس از انتخابات نشان داد، میتوان کاملا دریافت که حکومت قصد آرام کردن اوضاع، مجاب کردن، قانع کردن، بازی دادن بقیه، فکر کردن، تعقل، مصلحت اندیشی، و ... ندارد. برعکس کاملا میتوان دریافت که اندیشه، اندیشه، اندیشه ی خس و خاشاک خواندن، و "صفر" خواندن آنهاست. و هر لحظه هزینه ی برگشت وضعیت بیشتر و بیشتر میشود.
خب، اگر فشار روی چنین حکومتی بیشتر شود، فرض برگشت و تفکر عاقلانه که وجود ندارد. بنابراین بیشتر با کله پیش میرود و اخرین اقدامات ممکن خودش را قبل از آنکه توان انجامش از دستش خارج شود، انجام میدهد. یعنی دستگیری موسوی و کروبی.

دستگیری موسوی و کروبی شاید تنها گزینه ی حکومت در ادامه مسیر باشد که البته خود حکومت میداند که ممکن است سد ترک برداشته، بشکند. بهرحال به نظر من در این جنگ تعارف آمیز، این اتفاق خواهد افتاد.

خدا کند خدا کند خدا کند، مجال برای حضور و ورود عاقلان در حکومت مهیا شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر