۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

اعتراف گیریها

اعتراف گیریهای حکومت در بیدادگاه های پس از انتخابات ویژگیهای جالبی دارند:
- افراد عادی و معمولی که در تظاهرات شرکت کرده اند و احیانا در به آتش کشاندن لاستیک و سطل زباله شرکت کرده اند. این افراد میگویند که گول سران جنبش سبز را خورده اند.
- افراد عضو حزب مخالف دولت (حزب مشارکت، ستاد موسوی، و ...): تا اینجا هر کس را که آورده اند، معترف است که خلاف کرده و پشیمان است. با سازمانهای بیگانه مشارکت داشته، و خاتمی و موسوی و هاشمی مقصر اصلی میدانند.
باور صحبتهای ابطحی، عطریانفر، حجاریان سخت سخت مشکل است. کسانی که خود،

بهر جهت دیدن و شنیدن این اعترافات در حکومت اسلامی سال 88 و به سرکردگی دولت کودتا میتواند عوام را فریب دهد (هر چند که عوام برای فریب خوردن نیاز به این همه هزینه ندارند) و تزلزلی در خواص ایجاد کند، ولیکن بعید میدانم که نفع آن برای حکومت بیش از ضرر آن باشد. در واقع من معتقدم که هزینه ای که اعترافگیریها داشت، در آینده خیلی بیشتر از فایده ایست که از فریب عوام و تزلزل اندک خواص حاصل شده است.

اعتراف گیری، عمق نفرت و کینه را در مخالفان دولت فعلی بیشتر میکند و باعث تشکیل جبهه ی مشترک بین مخالفین دولت و نظام میشود. همه دلسوزان معترفند که این اعتراف گیریها، فنر اعتراض و انتقاد جامعه را فشرده تر کرد و همه ی هزینه را به فرصت آتی تحمیل کرد.

و البته نقش صدا و سیما، که واقعا ننگ ماست. هر چند که امیدوارم اقای ضرغامی استفعا دهد و بیش از این برای خود و خانواده ی خود دشمن نتراشد، و بداند که هم خود و هم خانواده اش در معرض انتقام گیری شدید هستند. قویا معتقدم که ایشان مترسکی بیش نیست. دست ناپیداییست در کشور ما که اعتراف میگیرد، ترانه موسوی میسازد، تجاوز جنسی میکند، به کوی دانشگاه تهران و دانشگاه ها حمله میکند، از طریق ترکیه به غزه پول میفرستد، آدم میکشد، و صدا و سیما را راهبری میکند. قطعا صدا و سیما در کشتن امید در ما مهمترین و بیشترین نقش را داشته است. به امید سرنگونی دست ناپیدای کثیف کشور ایران.
و در انتها هیچ یک از معترفین بازرگان نبود که گفت:

«... تا دو روز دیگر عمر نخستین مجلس شورای اسلامی که این‌جانب عضو آن بودم و از مزایای این عضویّت، از جمله مصونیّت پارلمانی برخوردار بودم به پایان می‌رسد. از پس‌فردا من نیز مانند بقیّه موکّلینم قابل تعقیب و بازداشت و تأدیب هستم. به همین دلیل نیز با استفاده از فرصتی که رئیس مجلس در اختیار بنده گذاشته‌اند می‌خواهم به اطّلاع برسانم که اگر در روزهای بعد شاهد گردیدید که بنده را بازداشت کردند و بعد با تبلیغات و سر و صدا اعلام نمودند که بنده جهت بعضی توضیحات و روشن نمودن حقایق در تلویزیون ظاهر خواهم شد و در صورتی که دیدید آن شخص حرف‌هایی غیر از سخنان دیروز و امروز می‌زند و مثل طوطی مطالبی را تکرار می‌کند، بدانید و آگاه باشید که آن فرد مهدی بازرگان نیست.»

مهندس مهدی بازرگان در آخرین جلسه‌ی دوره‌ی اوّل مجلس شورای اسلامی
روزنامه جمهوری اسلامی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۳




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر