۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

جنبش سبز و رسانه صدا و سیما



یکی از واقعیتهای جنبش سبز و نیروهای مقابل آن در ایام قبل و بعد از انتخابات و تا کنون نیز در حال تجربه کردن هستند نقش رسانه است . رسانه های اصلی این دوران صدا و سیما (تلویزیون ایران) اینترنت ماهواره و روزنامه بودند. صدا و سیما با مخاطبین اکثرا از قشر عوام و پایین جامعه ماهواره با مخاطبین قشر مالی بالا و احتمالا غیر مذهبی تر جامعه اینترنت با قشر جوان و دانشگاهی و متخصص. صدا و سیما با تفکری کاملا یک جانبه و القا شده کانالهای ماهواره با تفکری سودجویانه و البته اخباری آزادتر از صدا و سیما و اینترنت رسانه ای کاملا باز و آزاد بودند. بارها و بارها جنبش سبزی ها دعا کردند ای کاش اینترنت عمومیت بیشتری داشت تا میشد اطلاعات آزاد و راحت در اختیار قشر بیشتری از جامعه قرار گیرد چرا که افراد این جنبش اعتقاد دارند صدا و سیما با القای غلط و دروغ سعی در فریب مردم و وارونه جلوه دادن وقایع است . در شرایطی که قشر عظیمی از مردم ادعای تقلب در انتخابات دارند صدا و سیما ملی به راحتی این را ندیده میگیرد. ساختار فعلی صدا و سیما، ماموریت آن و یا صاحبان آن در حال حاضر همین را موجب شده اند. بنابراین باید قبول کرد که صدا و سیما از دشمنان جنبش سبز است. صدا و سیمایی که مالکیت ملی دارد و هر یک از ما سهمی از آن داریم به دست نااهلان افتاده و باید اصلاح شود. صدا و سیمایی که ایران سبز نیاز دارد یک صدا و سیما ی واقعا ملی است رسانه ای که چند صدایی و چند ضربی باشد یعنی از آن بتوان صدای همه ملت را شنید صدای اعتراض، شکایت . این صدا و سیما نه تنها باعث رشد جامعه نیست بلکه در حال حاضر و به قضاوت عموم فرهیختگان نقش ترمز و عقب ماندگی را برای ایران دارد. باید با اصلاح صدا و سیما مهمترین قدم شروع اصلاحات را برداشت.

چگونه باید به صدا و سیما فشار آورد که تغییر کند؟

طرح شکایت به صدا و سیما از طریق حقوقدانان ووکلا

تحریم کالاهای تبلیغی صدا و سیما

تلاش برای خروج و تحریم صدا و سیما از حضور در محافل بین المللی

شناسایی و معرفی مدیران خاطی و کلیدی صدا و سیما

تلاش برای تحریم صدا و سیما توسط بازیگران، برنامه سازان، خوانندگان و ....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر